Komplexets innandöme är ett antiklimax, inte mer än en stor mängd kraftfulla apparater. Men Något finns där, något ligger i luften. Gruppens inre stridigheter kulminerar då man måste ta beslutet – vad ska man göra åt utposten, och framförallt, hur ska man ta sig tillbaka efter att en radiorapport uppsnappats som avslöjat att alla terranernas frontsträckor har fallit? Det finns all anledning att stressa beslutet då stridsgrupp delta siktar en enorm zergarmé som inom kort kommer anlända till utposten. Kommer det någonsin en främmande ”tredje part” och intervenerar i detta beslut som har större konsekvens än något annat…
En stridsgrupp skickas bakom insektiodfiendens linjer för att nå en hemlig utpost, utan förklaring. Överlever de infernot, håller moralen och vad väntar dem vid målet? | |
Kampanj: | Utposten |
Spelvärld: | Starcraft |
Regelsystem: | Starcraft D6 |
Spelades: | Sommaren 2006 |
Inspiration: | Se kampanjintrot |
Spelare: | Per som Sgt. Jones, Fredrik som Pvt. Sasha, Petter som Lt. Z-D334 ‘Prime’, Marco som Cpt. Dekker |
Material: | 17 artiklar |